Helgen

Ja nu är det ny vecka igen och jag har bara 1 vecka kvar innan detta förbannade gipset tas bort.
I fredgas fick vi hem pojkarna igen..äntligen. Vi var bara hemma i fredags och hade lite myskväll. barnen var uppe lite längre då de var fredag.
När barnen somnat så kollade vi bara på tv och tog det lungt.
I lördags så gick jag o ch Andri till holmen och handlade de sista inför våra  lilla fest vi skulle ha på kvällen.
Barnen sov hos Linus föräldrar så Linus åkte och lämnade dom runt kl 14.30 och medans han var borta så duschade jag och började göra mig redo för kvällen =)
Andri kom strax efter kl 15.00 och vi började lite smått med maten... Vi gjorde helstekt fläskfile och lindade bacon runt, la de i en form och under fläskfilen så la vi sparris och över detta la vi creme fraiche med smak av kantarell och cognac...Sen in i ugnen i ca 50 min..serverades med sallad och klyftpotatis....åhhhhh jag skojar inte men de var det godaste jag ätit på väldigt länge... =)
Efter maten så drack vi vin och pratade lite...sedan kom Otto och Kid och vi spelade en omgång poker =) Sen när klockan var 19.00 så kom Madde och Niklas =) Då sjöng vi singstar och drack goda groggar .... så roligt.
Jag, Madde och Andri tyckte att vi ville gå till Harrys en sväng vilket vi gjorde, dansade massor sen åt vi litemat och åkte hem....fy jag blev ju så rund under mina fötter och de var Andri oxå...
Therese var även nere en sväng här när vi sjöng.... hon passde oxå på att dra en trudelutt.... :D

I söndags när jag vaknade så hade jag liteont i håret..vi städade upp lite här hemma och sen åkte vi fort för att hämta hem barnen..var väldigt jobbigt attha dom borta över natten men allt hade gått bra ¨så de var skönt..
Idag så tog jag, Andri och Therese en promenad till holmen för att handla lite...
sen har jag bara tagit det lungt hela dagen..super skönt.

Nu sitter jag här i soffan och kollar på csi med Linus sen ska jag gå och sova tänkte jag.
I morgons¨funderar jag på om jag ska ta mig upp till polisen och göra ett nytt legg då mitt gick ut för 2 år sedan..kanske dax för att göra ett nyy då.

Min kära man har börjat med Atkins vilket innebär att han inte äter några kolhydrater alls. På en vecka så har han gått ner ca 3 kilo..så duktig...
Så nu har jag oxå börjat med de...=) Jag började typ i fredags eller om de var torsdags men har ej vägt mig sen dess utan jag ska vänta 1 vecka tror jag..Är ävldigt skeptisk till detta men de funkar ju för Linus och jag hoppas att de funkar på mig oxå...

Nästa helg då jag får hem pojkarna så ska vi åka till simhallen och bada lite..barnen har velat göra de länge så nu ska vi äntligen göra de.
Sen funderar jag på om vi även ska ta och gå på Bio en dagen så blir det roligt för barnen :D
Ska kolla först så vi har barnvakt till Kevin men de tror jag nog.

Åhh en sak till..Fick veta idag att jag kommit in på en kurs jag sökt =) jag ska läsa barn och ungdomssjukvård...
åhh ska bli så roligt, sen är det u praktik på en barnavdelning eller nåt..Det ska bli så himla intressant..
Börjar kursen på torsdag =)


Hur mår jag då....
Jo de är som vanligt....har fortfarande en del saker som jag tänker på ständigt och får inte ut det..
Jag vet att pratar jag om de så mår jag bättre men jag kan verkligen inte..fy fan va livet ska vara komplicerat ibland....

Nä nu ska jag snart sova..

sov gott


Kommentarer
Postat av: Andri

Ont i håret....ja du skämtar...iuuuu va ont i håret jag hade. s

Hoppas att kursen är rolig och att den går bra och du ska se att denna veckan kommer bara flyga fram och vips så är gipset borta ;-)

Kram på dig gumman

2009-01-27 @ 08:32:44
Postat av: Therese

Du måste inte prata om de. Skriva e en grej att bli av me de oxå. Skriv mail till mig eller typ brev till syrran eller nåt. Eller varför inte till din man. Du e i vilket fall som helst alltid välkommen att skriva/prata me mig! You know it!

<3<3<3<3<3<3

2009-01-27 @ 09:43:04
URL: http://sparroweye.blogg.se/
Postat av: Maria

Kul att komma ut en kväll, blir ju inte så ofta när man har barn :) Skönt att bli av med gipset snart åh guuud va kul med kursen! Jätteroligt, hoppas bara att den är så givande som du tror!

Trist att du inte mår så bra.. tankarna snurrar.. jobbigt när det är så.

Kram kram

2009-01-31 @ 16:30:47
URL: http://tonarsochsmabarnsmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0